Tack för hjälpen

2015-01-29 // Kategori: Torpet
Alltså, mitt motto i livet är "ska det bli gjort, så gör det själv" och jag måste säga att det passar in i de flesta tillfällen. Jag är ju verkligen en person som gillar att få saker gjort och ibland kanske jag är lite för tjurig och att det väldigt gärna också ska bli precis som JAG vill, och då blir det ju förstås bäst om jag gör det själv. Någon som känner igen sig? 
Men så finns det ju förstås tillfällen och uppgifter som man helt enkelt inte klarar av själv, eller verkligen uppskattar att man får hjälp med. Så som vägplogning, till exempel. Vi har en snäll karl i byn som kommer och plogar vår väg (vilket är ca 6 km, där nästan ingen annan kör) och så plogar han också vår gård. Gården skulle vi absolut kunna skotta själv, men den är rätt stor och en sån här gång när det har dumpat lite mer än en decimeter (och det har fortfarande inte slutat!) så är vi väldigt tacksamma för denna hjälp. Tack Rikard!

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se